محاسبه توان مصرفی در تابلو سازی

در تابلوسازی، آگاهی داشتن از میزان برق مصرفی یا به تعبیری میزان توان مصرفی تابلو های حروف برجسته، خیلی دارای اهمیت است و در تابلوسازی شما را کمک می کند تا محل کسب و کارتان را درست مدیریت کنید و در تابلوسازی داده های فنی مفیدی درباره تابلوسازی بدست آورید. 


قبل از هر چیزی باید بدانید که هر بلوک SMD که امروزه در صنعت تابلو سازی برای روشنایی تابلو ها به کار می رود  دارای حدود 0/1 آمپر شدت جریان است. همینطور باید بدانید که هر تابلوی تبلیغاتی حروف برجسته پیش از اینکه به برق شهری متصل گردد بایست به یک ترانس وصل شده باشد که جدا از اینکه آن ترانس چه شدت جریانی را دار می باشد، آنچه دارای اهمیت می باشد آن است که میزان ولتاژ همه تابلو های حروف برجسته به طور تقریبی  12 ولت می باشد. به این معنی که شما در تابلوسازی تعدادی SMD در اختیار دارید که تمام آن SMD ها آخر سر به یک ، یا چندین ترانس وصل می گردند (بر مبنای مقدار SMD ها) که ولتاژ آن ترانس ها ،12 ولت است. اغلب دست اندرکاران تابلو ساز از شیوه موازی به منظور تعبیه SMD ها بهره می برند، به این معنا که اتصال های مثبت در SMD ها به یکدیگر و اتصال های منفی به یگدیگر متصل می گردد. روش محاسبه توان مصرفی در این شیوه اینگونه است که بایست ولتاژ مدار را در شدت جریان موجود ضرب نمایید که حاصل عددی بر مبنای وات است که نشان دهنده میزان توان مصرفی تابلو است.
(توان مصرفی تابلو بر حسب وات)P=(ولتاژ)V * (شدت جریان) I

بنابراین خواهیم داشت:
با ولتاژ تابلو 12 ولت برای محاسبه شدت جریان (I) هم تعداد SMD ها را در عدد 0/1 ضرب می کنیم. به این معنی که برای یک تابلو که در آن از 1000 عدد SMD بهره گرفته شده شدت جریان عبارت است از 1000 ضربدر 0/1 که می شود 100. اکنون عدد 100 را در عدد 12 که ولتاژ تابلو است ضرب میکنیم که نتیجه 1200 به دست می آید. بنابراین میزان توان مصرفی تابلو تولید شده 1200 وات یا به تعبیری 1/2 کیلو وات است. 

 


با خدمات 24 ساعته رسانه اجاره بیلبورد در کشور (بیلبوردی ها) در 7 روز هفته همراه ما باشید:
09374853884